Forfatter
Tittel Krisekommunikasjon: hva vi har lært fra store katastrofer
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Krise! Hva gjør vi, og hvordan forbereder vi oss? Dette er en «lessons-learned»-bok som vil gjøre ledere og kommunikasjonsansvarlige bedre rustet til god krisehåndtering. Denne boken tar for seg erfaringer fra en rekke større kriser og katastrofer, som Storebælt-ulykken i 2019, skyteepisoden i Las Vegas i 2017, Germanwings-flyulykken i 2015, terroren i Oslo og på Utøya i 2011 og tsunamien i 2004. Hvilke kommunikasjonsutfordringer innebar håndteringen av disse hendelsene? Hvordan og hvor vellykket ble disse utfordringene håndtert? Hva kan vi lære av dem? Kapitlene handler blant annet om beredskapstenkning, medierelasjoner i krise, sosiale mediers rolle, falske nyheter, utfordringer knyttet til ledelse og internkommunikasjon, håndtering av ofre og psykologiske reaksjoner. Boken munner ut i konkrete råd knyttet til alle fasene: forhindre, forberede, håndtere, rette opp, ivareta berørte og lære av kriser og katastrofer. Kjell Brataas har både studert og deltatt i håndteringen av flere større kriser og katastrofer. Under arbeidet med boken har hanblant annet snakket med kommunikasjonsrådgivere i London, Orlando, Utrecht og Las Vegas og møtt krisepsykologer i Bergen, Manchester, Los Angeles og Brussel. Han har møtt overlevende og pårørende etter 9/11, skytingen i Las Vegas, bombene i Brussel og terroren i Oslo og på Utøya, og har fått innspill fra Kripos, Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap samt National Transportation Safety Board, Federal Emergency Management Agency og FBI i USA.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002414nam 22002771 4500
*00145203
*008180717s2019 no ar 00nob 9
*015 $a150299286$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-15-03155-2$bheftet
*025 $a9788215031552
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a658.477$zh$223/nor
*0820 $a658.4$zb$223/nor
*090 $c658.4$dB
*10010$aBrataas, Kjell$d1965-$jNO$0(NO-TrBIB)90546413$8m
*24510$aKrisekommunikasjon$bhva vi har lært fra store katastrofer$cKjell Brataas
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2019]
*300 $a283 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520 $aKrise! Hva gjør vi, og hvordan forbereder vi oss? Dette er en «lessons-learned»-bok som vil gjøre ledere og kommunikasjonsansvarlige bedre rustet til god krisehåndtering. Denne boken tar for seg erfaringer fra en rekke større kriser og katastrofer, som Storebælt-ulykken i 2019, skyteepisoden i Las Vegas i 2017, Germanwings-flyulykken i 2015, terroren i Oslo og på Utøya i 2011 og tsunamien i 2004. Hvilke kommunikasjonsutfordringer innebar håndteringen av disse hendelsene? Hvordan og hvor vellykket ble disse utfordringene håndtert? Hva kan vi lære av dem? Kapitlene handler blant annet om beredskapstenkning, medierelasjoner i krise, sosiale mediers rolle, falske nyheter, utfordringer knyttet til ledelse og internkommunikasjon, håndtering av ofre og psykologiske reaksjoner. Boken munner ut i konkrete råd knyttet til alle fasene: forhindre, forberede, håndtere, rette opp, ivareta berørte og lære av kriser og katastrofer. Kjell Brataas har både studert og deltatt i håndteringen av flere større kriser og katastrofer. Under arbeidet med boken har hanblant annet snakket med kommunikasjonsrådgivere i London, Orlando, Utrecht og Las Vegas og møtt krisepsykologer i Bergen, Manchester, Los Angeles og Brussel. Han har møtt overlevende og pårørende etter 9/11, skytingen i Las Vegas, bombene i Brussel og terroren i Oslo og på Utøya, og har fått innspill fra Kripos, Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap samt National Transportation Safety Board, Federal Emergency Management Agency og FBI i USA.
*650 0$aLedelse$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLeiing$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aSosiale endringer $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSosiale endringar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aKommunikasjon$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKommunikasjon$2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening