Birkenes folkebibliotek

Alltid foran skjermen: Dagbladet og det digitale skiftet
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Alltid foran skjermen: Dagbladet og det digitale skiftet
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 078 E
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • "Boka utgis i anledning avisas 150-årsjubileum 2. januar 2019" - Forordet Hvordan finner en tradisjonsrik kulturavis meninga med livet under en teknologisk og økonomisk revolusjon? Dagbladets kulturradikale identitet har blitt utfordret gjennom framveksten av datateknologi, internett og skjerpede krav til inntjening. På reisen fra papir til skjerm har avisa vært eksperimentell og i front: «Alltid foran», som Dagbladets gamle slagord lød. Men nedbemanninger og usikre framtidsutsikter har preget aviskollektivet. I dag er avisa en «merkevare», eid av et ukebladkonsern. Det digitale skiftet har endret mediehverdagen. Vi er alle berørt av den nye oppmerksomhetsøkonomien, der mediene kniver om vår skjermtid. For Dagbladet har det vært en kamp for livet. Alltid foran skjermen er historien om den kranglevorne og frihetselskende avisa som nektet å dø.
ISBN
  • 978-82-15-03145-3
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001845nam  22003131  4500
*00144063
*008180815s2018    no     ar         00nob 9
*015  $a150300612$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-15-03145-3$bib.
*025  $a9788215031453
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a078.1$zh$223/nor
*0821 $a078$zb$223/nor
*090  $c078$dE
*10010$aEide, Martin$d1956-$jNO$0(NO-TrBIB)90055857$8m
*24510$aAlltid foran skjermen$bDagbladet og det digitale skiftet$cMartin Eide og Christine Myrvang
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2018
*300  $a442 s.$bill.$c27 cm
*500  $a"Boka utgis i anledning avisas 150-årsjubileum 2. januar 2019" - Forordet
*520  $aHvordan finner en tradisjonsrik kulturavis meninga med livet under en teknologisk og økonomisk revolusjon? Dagbladets kulturradikale identitet har blitt utfordret gjennom framveksten av datateknologi, internett og skjerpede krav til inntjening. På reisen fra papir til skjerm har avisa vært eksperimentell og i front: «Alltid foran», som Dagbladets gamle slagord lød. Men nedbemanninger og usikre framtidsutsikter har preget aviskollektivet. I dag er avisa en «merkevare», eid av et ukebladkonsern.  Det digitale skiftet har endret mediehverdagen. Vi er alle berørt av den nye oppmerksomhetsøkonomien, der mediene kniver om vår skjermtid. For Dagbladet har det vært en kamp for livet. Alltid foran skjermen er historien om den kranglevorne og frihetselskende avisa som nektet å dø.
*610 0$aDagbladet
*650 0$aAviser$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aAviser$2Bokbasen AS$9nno
*651  $aNorge$2Bokbasen AS$9nob
*651  $aNoreg$2Bokbasen AS$9nno
*655 0$aJubileumsbøker$2Bokbasen AS$9nob
*655 0$aJubileumsbøker$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aMyrvang, Christine$d1966-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90881273$8f
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Birkenes folkebibliotek - Hovedbiblioteket078 E